Hvor finder du inspiration når du skal indrette dit hjem og leder efter en smart og pæn løsning på indretningen? Mange ville for 5-10 år siden have svaret Bo Bedre og andre boligmagasiner. Nu vil de fleste svare, på blogs og på Instagram hos deres yndlings influencer med sans for indretning. Det er der mangle interiørforhandlere, møbelproducenter og andre boligindretningsvirksomheder der har opdaget. Selv magasinerne er blevet klar over det og laver det ene spot efter det andet med inspirerende billeder fra bloggerhjem.
Den personlige stil er mere relaterbar
På internettet er mængden af inspiration uendelig, men googlesøgninger alene er ikke altid nok. Hvis ikke vi kan mærke kærligheden eller mennesket bag, er det så overhovedet spændende for os? Når vi kan relatere til et menneske, en personligstil og et hjem der minder om vores eget, bliver det mere realistisk for os. Det er det der driver lysten til at følge med på boligblogs og Instagram profiler hvor influencers boligindretning deles med masser af lækre billeder af interiøret fra vedkommendes hjem.
Instagram influencers og boligindretning er en helt perfekt kombination
Influencers findes efterhånden i alle kategorier, hvad end der er tale om mad, mode, skønhed eller interiør. Vil du have en direkte vej til at bygge relationer med forbrugerne i din målgruppe, kan en influencer være den perfekte løsning.
Forskellen på en influencer og en skribent på et boligmagasin er at en influencer har sine helt egne meninger og ikke skal tage hensyn til noget, andet end at lave lækkert indhold til dine følgere, det er det der driver lysten og her at troværdigheden får sin grobund. Når man følger en influencer følger der mere end blot reklame med og det er det der gør, at influencers er en guldgruppe når det kommer til salg.
Hvis du gerne vil have markedsført dine smukke produkter i lækre indretningsmiljøer, handler det om at finde en influencer, der leverer pænt indhold, har en fængende tilgang til indretning og har aktive følgere. Dem er der heldigvis mange af, men der er rift om dem. Derfor skal man som virksomhed ikke sidde på laurbærrene, når det gælder samarbejdsaftaler med en influencer. Slå to fluer med et smæk og lav en aftale med den pågældende influencer om, at indholdet må deles på virksomhedens medier og du har unikt indhold i samme omfang.